Jägersborg – Camp Adventure

Lördagen den 28 september var vi 8 personer från fotoklubben som åkte till Danmark. Det blev tidig avresa, vi sågs kl 6 vid den röda porten vid Jägersborg och fick på med regnkläderna direkt. Regnet stillade sig när vi fått på regnkläderna och kom inte tillbaka förrän vi tog av dem.

Det fanns flera kronhjortar att fotografera och på ett ganska bra avstånd. Det var också mycket brölande långt upp på förmiddagen. Vi träffade på flera andra fotografer i parken bl.a. var Helsingborgs Fotoklubb där.

Vid 12-tiden körde vi vidare till Camp Adventure som ligger ca 1,5 timme från Jägersborg. Där vandrade vi  på spångar genom en bokskog. Ovanför oss susade de fram som var i klätterparken. Det såg ut att vara populärt med mycket folk. För oss var 2 km promenad genom bokskogen för att komma fram till Skovtornet. Skovtornet är 45 meter högt och det är ca 650 meter att vandra upp till toppen. Du kommer upp en bra bit ovanför trädtopparna och har en fantastisk utsikt. Det är inte speciellt krävande att gå upp, där var barnfamiljer med barnvagnar och någon rullstol också.

Kan verkligen rekommendera Skovtornet och vi hade en jättetrevlig dag trots att det kom några regnskurar.

Mvh, Christina Andersson

Klicka på bilden för att förstora den